|
www.armagedonuczas.fora.pl NIEZNANY ŚWIAT,PRZEPOWIEDNIE.PIĄTE SŁOŃCE,ROK 2012,REINKARNACJA, KONSPIRACJA,MEDYCYNA ALTERNATYWNA, ENERGIE ITP.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tadeo
Administrator
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:50, 26 Lut 2011 Temat postu: Wyprawy zamorskie Zheng He |
|
|
Chiny pod rządami wczesnej dynastii Ming były najbardziej zaawansowanym i najlepiej rozwiniętym krajem na świecie. Aby utrwalić wpływy i nawiązać przyjazne stosunki z innymi krajami, cesarz Chengzu wysłał swojego generała-eunucha Zheng He z misją dyplomatyczną między innymi do krajów Bliskiego Wschodu.
Zheng He odbył łącznie siedem podróży po Zachodnim Oceanie (tak nazywali Chińczycy Ocean Indyjski). Każda z nich zaczynała się w Liujiagang – porcie w obecnej prowincji Jiangsu.
Wyprawa
Osiągnięte miejsca (niektóre)
Pierwsza podróż
zima 1405–październik 1407
Kalkuta, Sri Lanka, Cejlon.
ilość osób biorąca udział w wyprawie: ponad 27 tysięcy.
Druga podróż
zima 1407–lato 1409
Jawa Ceylon
Trzecia podróż
styczeń 1410–lipiec 1411
Champa, Java, Malaka, Sumatra, Cejlon
ilość osób biorąca udział w wyprawie: ponad 27 tysięcy.
Czwarta podróż
zima 1413–sierpień 1415
Champa, Java, Malaka, Sumatra, Ceylon, Cochin, Calicut, Kayal, Mogadisz
ilość osób biorąca udział w wyprawie: ponad 28 650.
Piąta podróż
zima 1416–sierpień 1419
Java, Malacca, Sumatra, Ceylon,
ilość osób biorąca udział w wyprawie: nieznana.
Szósta podróż
wiosna 1421–wrzesień 1422
Afryka Wschodnia, Półwysep Arabski
ilość osób biorąca udział w wyprawie: nieznana.
Siódma podróż
styczeń 1430–sierpień 1433
Champa, Jawa, Cejlon
ilość osób biorąca udział w wyprawie: ponad 27 550.
Każda z wypraw Zheng He była gigantycznym przedsięwzięciem logistycznym. Flota liczyła okoo 200 okrętów, wioząc żołnierzy, techników, tłumaczy, olbrzymie ilości złota i kosztowności, jedwab i porcelanę przeznaczoną zarówno na handel jak i podarki.
Statki, jakie użyto w wyprawach były jak na owe czasy gigantyczne. Statki-skarbce miały długość 126 metrów i szerokość 52 metry. Mogły zabrać 1500 ton ładunku. Statki naprawczo-zaopatrzeniowe były nieco mniejsze – miały długość 103 metry. Statki transportujące wojsko miały około 67 metrów długości.
Dla porówania, statki Krzysztofa Kolumba miały 17 metrów długości i wyporność 70-100 ton.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|